Waar ik liefhad wil ik sterven

Tom Dalton groeit op in de sloppen van Ierland. Zijn jeugdjaren worden gekenmerkt door troosteloze armoede, bloedig geweld en een gruwelijk geheim dat Tom overal waar hij gaat als een schaduw achtervolgt. Ten einde raad besluit Tom de ellende van zijn jonge jaren te ontvluchten en naar Amerika te emigreren, om daar zijn fortuin te maken, zich algemeen aanzien te verwerven en het onrecht dat hem in zijn jeugd werd aangedaan te wreken.

Waar ik liefhad, wil ik sterven vertelt het levensverhaal van Tom Dalton, zijn familieleden en zijn nakomelingen: van hun liefdes en hun teleurstellingen, van hun hartstochten en hun verlangens, van hun triomfen en hun nederlagen, van hun momenten van opperste geluk en van troosteloze eenzaamheid.

Recensies (1)

Is Waar ik liefhad wil ik sterven het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Waar ik liefhad wil ik sterven