Waarom feminisme goed is voor mannen

Waarom feminisme goed is voor mannen

In Waarom feminisme goed is voor mannen pleit feminist Jens van Tricht voor de emancipatie van vrouwen én mannen. In de afgelopen honderd jaar hebben vrouwen toegang geëist tot domeinen die voorheen aan mannen waren voorbehouden, maar op het gebied van de mannenemancipatie bleef het opvallend stil. Toch worden ook mannen door genderongelijkheid in hun vrijheid beperkt. Want ‘echte mannen’ moeten nog altijd stoer zijn, zelfverzekerd, sterk en onafhankelijk. Ze moeten hard werken, mogen niet huilen en geen kwetsbaarheid tonen. Het belemmert veel mannen om ten volle zichzelf te zijn, en dat heeft ook op maatschappelijk niveau destructieve gevolgen.
Waarom feminisme goed is voor mannen biedt een nieuw, hoopvol perspectief op mannen en mannelijkheid. Het laat zien hoe mannen kunnen bijdragen aan een betere wereld en wat ze daarbij zelf te winnen hebben. Van Tricht bepleit in dit prikkelende boek de vrijheid voor ieder mens om los te breken uit beperkende verwachtingen en al zijn of haar talenten te benutten.

Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen
Atlas Contact
22 mei 2018
22 mei 2018

Reacties op: Waarom feminisme goed is voor mannen