Waarom ik geen christen ben

`Op dit ogenblik, nu we getuige zijn van een campagne voor de herleving van de godsdienst die met alle gladheid van de moderne reclametechnieken wordt gevoerd, lijkt een nieuwe uiteenzetting van de zaak der ongelovigen bijzonder wenselijk. In Waarom ik geen christen ben zet de filosoof, mathematicus en socioloog Bertrand Russell op een sprankelende, ironische wijze uiteen waarom hij een overtuigd, rotsvast atheïst is. Russell neemt verschillende godsbewijzen onder de loep en gaat in op de morele kanten van het geloof. Religieuze en ethische gevoelens worden tot op het bot geanalyseerd. Dit klassieke essay uit 1927 van een vermaard filosoof heeft niets aan actualiteit ingeboet en zou door iedereen die zich in het geloofsdebat mengt, gelezen moeten worden.

Recensies (1)

Is Waarom ik geen christen ben het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Waarom ik geen christen ben