Waarom zestigers gelukkiger zijn dan veertigers

Als we het geluksgevoel van een mens bekijken over een heel leven, zien we een G-curve. Onder de 25 jaar zijn we nog zorgeloos en optimistisch over onze toekomst. Daarna begint het geluksgevoel te dalen, met een dieptepunt rond ons 45ste levensjaar. In die periode voelen we ons overweldigd door alle eisen die het leven aan ons stelt. Maar vervolgens gaat het geluksgevoel weer stijgen, met een nieuwe piek rond ons 65ste.

Dit inspirerende boek van Manu Adriaens toont je waarom je helemaal niet bang hoeft te zijn om ouder te worden. Integendeel, we zouden er beter allemaal wat vroeger aan beginnen. Want zoals Oliver Sacks het op de vooravond van zijn 80ste verjaardag treffend uitdrukte: 'Ik ben nu eindelijk helemaal vrij om uit te zoeken wat ik wil.'

Is Waarom zestigers gelukkiger zijn dan veertigers het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Waarom zestigers gelukkiger zijn dan veertigers