Wallacea

In het midden van de negentiende eeuw reisde de Britse natuurvorser Alfred Russel Wallace dwars door Indonesië. In die achtjarige reis verzamelde hij onder meer vogels en insecten, legde de basis voor de biogeografie (de leer die de verspreiding van organismen bestudeert) en ontrafelde er, onafhankelijk van Charles Darwin, de evolutietheorie op basis van natuurlijke selectie. En toch zijn we hem enigszins vergeten. 150 jaar nadat Wallace zijn reisboek 'The Malay Archipelago' publiceerde, vonden kunstenaar Roos Holleman en schrijver Alexander Reeuwijk het tijd voor een eerbetoon. Wallacea bevat prachtige pasteltekeningen en interessante verhalen over het leven en werk van Wallace. Een terecht monument voor deze grote reiziger en wetenschapper.

Is Wallacea het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Wallacea