Wanneer wordt het eindelijk weer zoals het nooit is geweest

Wanneer wordt het eindelijk weer zoals het nooit is geweest

Gelezen 185 Aan het lezen 13 Wil ik lezen 148 Favoriet 20 Recensies 20
Literatuur & Romans Artikelen 3 Lijsten 5   Topics 0

Hoe is het om op te groeien tussen honderden psychiatrische patiënten en lichamelijk gehandicapten omdat je vader de directeur is van een psychiatrische kliniek en je ouderlijk huis op hetzelfde terrein staat? Een komisch en tegelijkertijd treurig verhaal over een jongen die het beste in slaap valt bij de kreten van patiënten, die een bloedbroederschap met de hond sluit en die het dubbelleven van zijn vader ontdekt - een fascinerende man die uitblinkt in theorie, maar verzaakt in de praktijk, die vol levensvreugde is en toch zijn einde te snel dichtbij ziet komen.

Wanneer wordt het eindelijk weer zoals het nooit is geweest is een tragikomische coming of age en familieroman over opgroeien in een abnormale omgeving in één. Een scherp geobserveerd en persoonlijk verhaal over het verlies en dood.

'Een meeslepende, ontroerende en wijze roman.' - Zeit Online

'Hard gelachten, brok in de keel, bittere tranen. Dat heeft een boek al heel lang niet meer bij mij voor elkaar gekregen.' - Buchreport

'Een geweldige vaderroman, liefdevol, humoristisch en op het einde treurig.' - FAZ

A.W. Bruna Uitgevers B.V.
24 februari 2015
24 februari 2015

Opgroeien in een gekkenhuis

door: Vera van Winkelen 1 reactie 1 like

Een dode. Een echte! Een jongen vindt op weg naar school het lijk van een oude man in een volkstuinencomplex. Hij rent naar school en vertelt zijn verhaal. De juffrouw gelooft hem niet, maar hij houdt voet bij stuk en ze belt de politie. De jongen vindt het vervolgens maar vreemd dat de politie hem...

Reacties op: Wanneer wordt het eindelijk weer zoals het nooit is geweest