Wat doen we met deze crisis?

Wat doen we met deze crisis?

Kunnen we straks spreken van Vóór en Ná Corona zoals van Voor en Na Christus? Is corona een gamechanger, een keerpunt in de geschiedenis? Of zal zodra er een vaccin is alles toch bij het oude blijven? Intussen is het COVID-19-virus al veel meer dan een ‘griepje’ gebleken. De samenlevingen die door het virus getroffen zijn, hebben het in meer of mindere mate zwaar te verduren (gehad). De uiteindelijke balans van de schade is nog onzeker, maar zal naar verwachting heel fors zijn. Tegelijk zijn er nieuwe kansen.

Als bijdrage aan de actuele maatschappelijke bezinning heeft de Uitgeverij Abdij van Berne bevlogen mensen uit haar directe netwerk en met een specifieke deskundigheid gevraagd hun persoonlijke en professionele licht te laten schijnen op de coronacrisis en lijnen uit te zetten naar de toekomst. Hun bijdragen zijn in dit vlugschrift van inspiratie en hoop samengebracht.

Met medewerking van Anne-Marie Rakhorst (duurzaamheidsondernemer), Eric van Gorp (viroloog), +Jan Hendriks (bisschop van Haarlem-Amsterdam), Frits van der Meer (bestuurskundige), René Peters (politicus), René Grotenhuis (expert ontwikkelingssamenwerking) en Joost Jansen o.praem. (Abdij van Berne).
Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen