Wat dromen ons vertellen

Alice Robb
Tijdens een onderzoekreis in Peru, raakte wetenschapsjournalist Alice Robb begeesterd door het fenomeen van lucide dromen – een onwerkelijke buitengewone manier van dromen waarbij de dromer in zijn of haar droom zich realiseert dat hij aan het dromen is en de droom zelfs kan sturen en controleren.
Dromen zijn niet willekeurig, ze hebben een duidelijk doel. Ze helpen ons dingen te begrijpen en te verwerken. Robbs eigen ervaringen en onderzoek van andere experts laat zien dat dromen van vitaal belang zijn voor onze emotionele en fysieke gesteldheid. Alice Robb legt uit hoe we onze dromen beter kunnen onthouden, en waarom dat noodzakelijk is. Ze verklaart de gecompliceerde verbanden tussen dromen en creativiteit. En biedt ons handvatten hoe we kunnen genieten van het intense avontuur van lucide dromen.

Wat onze dromen ons vertellen is een helder op het scherpst van de snede geschreven onderzoek naar de betekenis en het doel van onze nachtelijke visioenen, en is bedoeld als leidraad om onze wijze van dromen te verbeteren en onze waakzame tijd rijker, gezonder en gelukkiger te maken.

Is Wat dromen ons vertellen het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Wat dromen ons vertellen