Wat is liefde, Socrates

Wat is liefde, Socrates

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 1
Wat als tijd even helemaal geen rol zou spelen en de grootste filosofen aller tijden samen aan één tafel zouden gaan zitten om te spreken over de liefde? Nora Kreft brengt acht beroemde denkers samen en laat hen tijdens een fictief dinertje discussiëren over de liefde.

Want wat is liefde? Wat betekent liefde filosofisch gezien? Socrates, Immanuel Kant, Augustinus van Hippo, Max Scheler, Iris Murdoch, Søren Kierkegaard, Sigmund Freud en Simone de Beauvoir nemen elkaar verbaal op de hak, gaan een felle strijd aan en bezingen gezamenlijk de liefde en het verlangen. Ze ruziën over het belang van datingapps en bediscussiëren de beperkingen van de liefde in dit geestige, inzichtelijke en inspirerende boek.
Literaire non-fictie algemeen
Karakter Uitgevers B.V.
25 maart 2020
9789045219196

Recensies

Interessant maar geen uniek concept

door: Priscilla 1 like
Nora Kreft zet acht beroemde filosofen, met ieder een eigen kijk op de wereld, bij elkaar aan één tafel. Tijdens een samenkomst en een diner, bespreken zij het grootste onderwerp aller tijden: liefde. Hierbij discussiëren zij ook over hedendaagse opvattingen en technieken zoals robots en...