WAT MAAKT ONS

Wat maakt ons

Gelezen 14 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 7 Favoriet 0 Recensies 6
Het boek ‘’WAT MAAKT ONS’’ ervaart de lezer als een spannende film. Het leven van de hoogbegaafde hoofdpersoon Matilda is, hoewel niet alledaags, toch herkenbaar en invoelbaar. Aan de hand van 10 ontmoetingen wordt de vraag onderzocht: wat maakt ons tot wie we zijn?

Een vrouw moet de allerbelangrijkste puzzel van haar leven zien op te lossen, één waar haar leven van afhangt. Ze moet ontdekken wat maakt dat ze in een toestand gevangen zit waar ze niet uit kan breken en uitvinden hoe ze terug kan keren naar zichzelf. Naar de vrouw die ze kortgeleden nog was. Die leefde, liefhad, geliefd was en dat nog is. Gaat het haar lukken?

Dit verhaal is geen thriller. Althans, niet in de gebruikelijke zin van het woord. Het is een verhaal over het anders-zijn in een wereld waar dat vaak betekent: niet geaccepteerd worden.

Waan je als lezer in de – soms ongemakkelijke en frustrerende – wereld van deze bijzondere vrouw en los samen met haar de puzzel van haar leven op. En wie weet vallen er al lezend ook in jouw eigen leven wat puzzelstukjes op hun plek.

Efrat Lupi is in de jaren 70 geboren en is opgegroeid in een kibboets. Op haar 19de is ze naar Nederland gekomen.

Nadat ze de Nederlandse taal had geleerd, deed ze verschillende studies, waaronder Nederlands recht. Efrat is van kinds af aan al dol op boeken en schrijven. Wat maakt ons is haar prachtige en aangrijpende debuutroman.

Maak een Boek
18 maart 2022