Wat nu?

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Een huiskamer in Kempen, een bibliotheek in Pittem, een cultureel centrum in Strombeek. Al meer dan tien jaar doorkruist Bleri Lleshi Vlaanderen om te spreken over hoop en liefde. Met tienduizenden mensen ging hij het gesprek aan. Ze zorgden er mee voor dat de auteur, zelf een nieuwkomer, Vlaanderen in zijn hart sloot.

Maar de laatste tijd zag Lleshi Vlaanderen veranderen. Ergens onderweg sloop de moedeloosheid en de machteloosheid de achterafzaaltjes binnen. 680.000 mensen in armoede, honderdduizenden met een burn-out, ellenlange wachtlijsten voor zorg en huisvesting: de cijfers doen duizelen.

Hoezo, er is geen alternatief? Wat nu? Brief aan Vlaanderen steekt wie het somber inziet een hart onder de riem. Want er is iets aan het borrelen in de samenleving. Steeds meer mensen komen in verzet, van de 94-jarige die vluchtelingen Nederlands leert, tot de BV’s die op de barricades klimmen voor het klimaat, en het middenveld dat zich roert tegen de besparingen. Een warm en inspirerend pleidooi voor positieve verandering.

Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen