Wat zien ik

Nog nooit was Nederland z in de ban van een boek. "Wat zien ik" was een sensatie. De ene druk volgde de andere op in een ongekend hoog tempo. Bij gereedkomen van zo'n nieuwe druk stond buiten bij de uitgeverij steeds een flinke rij boekhandelaren die zich verdrongen, bevreesd dat de nieuwe oplage alweer snel zou zijn uitverkocht. Honderdduizenden wilden kennismaken met de sympathieke, openhartige Blonde Greet, die in Albert Mol zo'n boeiende, humoristische verteller vond. Op onnavolgbare wijze tekent hij niet alleen de tragikomische klanten, die Greet in "Het Leven" komen bezoeken, maar ook de melancholie in haar eigen leven. "Wat zien ik" is tijdloos; het boek is bovendien van internationaal gehalte gebleken, getuige het succes in de Verenigde Staten. Paul Verhoeven maakte er een veelbezochte film van en ook is er een musical uitgebracht.

Is Wat zien ik het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Wat zien ik