Water rond Dostie

Water rond Dostie

Gelezen 9 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 7 Favoriet 0 Recensies 2
Feelgood Artikelen 1 Lijsten 1 Spots 4   Topics 0
'Water rond Dostie' is het derde en laatste deel in de Dostie-trilogie van Gerda van Wageningen. Het water komt hoofdpersoon Anneke van der Velde in deze roman aan de lippen te staan. De Duitse bezetter besluit namelijk de Nederlandse kust onder water te zetten, waardoor ook Dostie moet worden geëvacueerd. Er wacht de bewoners een ongewisse toekomst. Wanneer kunnen ze terug? Kunnen ze überhaupt nog terug?
Romantiek

Meer artikelen van lezers

Lezersrecensies (2)

Het verhaal over Dostie afgerond

door: EllyK 1 like
Dit keer gaat het derde deel over Dostie met als hoofdpersoon Anneke. De dochter van Sonja, de boerendochter uit het eerste deel. Hier gaat Anneke trouwen, maar een onverwacht bericht gooit roet in het eten. Het is dan 1943 en de oorlog is in volle gang. Ook op Dostie blijven ze niet gespaard en...
ebook

prachtig laatste deel van de trilogie

door: Monique van Erp 1 like
Dit is het laatste deel van de Dostie trilogie waarin het leven in Zeeland in de tweede Wereldoorlog wordt beschreven. Het is een mooie geschiedenisles met een feelgood randje. Ik vind het een waardige afsluiting van deze trilogie . Gerda heeft mij weer blij gemaakt.