We kunnen niet allemaal Duitsers zijn

Waarom is niet iedereen in Europa Duits? De bewondering voor het grootste land van de eu werd de afgelopen jaren steeds groter. En inderdaad: Duitsland is kampioen export, heeft het diploma ‘Hoe verwerk ik mijn verleden’ met vlag en wimpel gehaald, en het zou beter zijn voor de economie, het milieu en de wereldvrede als iedereen Duitser was. Maar wie zoals Wouter Meijer jarenlang in Duitsland woonde en werkte, ziet ook de andere kant. Het groeiende leger van onderbetaalde flexwerkers, de krampachtige omgang met extreemrechts, en de rol op het wereldtoneel die veel Duitsers helemaal niet zien zitten. Wouter Meijer kwam als scholier in de jaren tachtig in het toen nog gedeelde Berlijn te wonen en werkte er jaren als correspondent. Aan de hand van zijn ervaringen schetst hij een land dat nog altijd worstelt met zichzelf. We kunnen niet allemáál Duitsers zijn, maar we kunnen veel van ze leren.

Is We kunnen niet allemaal Duitsers zijn het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op We kunnen niet allemaal Duitsers zijn