We waren nog niet uitgepraat over de liefde

In 'We waren nog niet uitgepraat over de liefde' van Caroline Lamarche neemt een oudere vrouw te midden van de COVID-pandemie de trein naar nergens in het bijzonder. Ze stapt ‘s ochtends vroeg op met als enige bedoeling tijdens de rit te kunnen lezen in ‘De toverberg’ van Thomas Mann. Op de trein ontmoet ze een bijzondere jongeman, er ontspint zich tussen beiden een dialoog die twee generaties verbindt.

In het kader van ‘Trains & Tracks’ vroegen Behoud de Begeerte en Europalia zes auteurs, drie Nederlandstalige en drie Franstalige, om een hedendaagse stationsroman te schrijven. Rob Van Essen, Thomas Gunzig, Caroline Lamarche, Lisette Lombé, Erwin Mortier en Lize Spit waagden zich aan het schrijven van een stationsroman. De verhalen vertrekken vanuit clichés, de basis van iedere stationsroman, maar stijgen in stijl en inhoud ver boven de pulplectuur uit.

Is We waren nog niet uitgepraat over de liefde het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op We waren nog niet uitgepraat over de liefde