We zien wel!

Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Ramses Shaffy (1933-2009) was een begaafde acteur, liedschrijver en zanger, maar bovenal een fascinerende persoonlijkheid. Als zoon van de Egyptische consul in Parijs en een zelfverklaarde Russische tsarendochter had zijn leven vanaf het begin allure. Hoewel de melancholie nooit ver weg was, herinneren we ons in de eerste plaats zijn luide lach en opbeurende chansons. ‘Hoog Sammy, kijk omhoog,’ ‘We zullen doorgaan’, ‘Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder.’

Zijn oeuvre heeft de tand des tijds glansrijk doorstaan, getuige alle herdenkingsconcerten en hommage-cd's de afgelopen jaren. Ook de verhalen over zijn overrompelende persoonlijkheid blijven fascineren. Er kwam een musical over Ramses en in 2014 een tv-serie, die vele onderscheidingen oogstte, waaronder een Gouden Kalf, een Nipkowschijf, de Prix Europa en een International Emmy Award. Redenen genoeg voor een aangevulde vierde druk van de biografie We zien wel!. Over zijn eerste successen als jeune premier bij de Nederlandse Comedie, het legendarische Shaffy Chantant, de lp's, de optredens, de drank, de Bhagwan en hoe hij keer op keer als een feniks uit zijn as herrees.
Prometheus, Uitgeverij