Weduwen, hoe werkt dat?

Weduwen, hoe werkt dat?

Wat helpt als niets helpt?

Elk rouwproces is uniek, maar zijn er ook overeenkomsten te vinden waar je mee te maken krijgt als je je geliefde verliest? Voor haar nieuwe boek sprak auteur Lisette Schuitemaker vrouwen van verschillende leeftijden die weduwe werden, soms plotseling, soms na een ziekbed. De vijftien vrouwen vertellen in Weduwen, hoe werkt dat? over de dag die hun leven in tweeën scheurde, hoe ze na het afscheid het ene been voor het andere zetten, beslissingen namen en hun leven opnieuw uitvonden.

Hoe verschillend de vrouwen ook zijn, Lisette zag dat ze in het proces van rouw ook een vergelijkbare reis afleggen. Aan de hand van wat er allemaal op ze af komt, lees je in dit boek de verhalen van de vrouwen, die ervoor zorgen dat je je als weduwe niet alleen of gek voelt en die je als naaste helpen om weduwen beter te begrijpen en te steunen. Want, zoals een van de weduwen in het boek zegt: 'Al kan niemand helpen, er voor me zijn hielp toch.'

Lisette Schuitemaker (1954) is auteur, voormalig ondernemer en bestuurder. Ze studeerde Oude Talen aan de Universiteit Leiden en haalde later een BSc in Brennan Healing Science in de Verenigde Staten. Lisette is een onderhoudende spreker voor onderwijsinstellingen, organisaties en events. Haar boeken zijn in vijf talen verschenen.

Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen