Weg

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 1 Recensies 2
Spots 2   Topics 0

In een droom ontmoet hoofdpersoon Nyna haar dertienjarige ik, een verdwaalde puber. Bij daglicht vervolgt ze het gesprek en wordt duidelijk dat de puber opheldering wil over een gebeurtenis uit het verleden. Een jeugdvriendinnetje pleegde zelfmoord, maar daar werd nooit over gepraat. Iedereen ging op zijn eigen manier om met de dood van Lisa. Langzamerhand raakt de dertienjarige Nyna het spoor bijster en op een dag gaat ze niet zoals altijd naar school, maar pakt de trein, stapt ergens uit en begint te lopen.
De volwassen Nyna en de puber Nyna gaan samen op onderzoek uit en als ware detectives proberen ze het verleden en hun eigen innerlijk leven te ontrafelen. Weg is een beeldverhaal dat leest als een roadmovie.

Stripboeken
Strips algemeen
Nijgh & Van Ditmar
12 november 2019
12 november 2019

Lezen, niet wegkijken!

door: Ellen IJzerman (prowisorio) 1 like

De korte beschrijving van Weg van Nynke Kuipers zou het (verkeerde) beeld op kunnen roepen dat we te maken hebben met een wat zweverig tiepje als hoofdpersoon, dat zich een dertienjarige ik droomt die haar helpt om met gebeurtenissen uit haar verleden in het reine te komen. De volwassen Nyna en de...

Reacties op: Weg