Wereldvloed

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
Journalist Jorge van Nieuwland ontdekt een herrezen middeleeuwse sekte en raakt verwikkeld in een wereld van wetenschap, religie en politiek waarin allen een tegendraadse opinie bezitten over de opwarming van de aarde. Sommige ontkennen het fenomeen, de ander is geobsedeerd met zogenaamd “zondvloedgeloof”. Iedereen probeert elkaar van het zijne te overtuigen, soms op een wrede manier.

Samen met Fenne Jagers ontraadselt hij een spoor naar de sekte door het centrum van 's-Hertogenbosch, bestaande uit werken van Jheronimus Bosch en andere architectuur & kunstgeschiedenis, om uiteindelijk het antwoord op de grote vraag te vinden; wie gelooft het juiste over klimaatverandering?

Door alle vrije tijd die de coronabeperkingen in maart met zich mee brachten zag deze 20-jarige student zijn kans: 'lukt het me om een boek te schrijven?'
Met de verhalen van Dan Brown als voorbeeld, zijn deze 150 pagina's het resultaat.

Thriller
Mijnbestseller.nl