Werkmap Gecijferd Bewustzijn

Werkmap Gecijferd Bewustzijn

Junior   Topics 0
Rekenen is één van de belangrijkste vaardigheden die kinderen op de basisschool leren. De Werkmap Gecijferd bewustzijn biedt leerkrachten in groep 1 en 2 naast achtergrondinformatie veel activiteiten om gecijferdheid van kleuters te ontwikkelen en eventuele achterstand tijdig te signaleren. Onderzoek heeft uitgewezen dat vroegtijdig signaleren en interveniëren rekenproblemen kan voorkomen.
De activiteiten in deze map zijn gebaseerd op de in 2017 door SLO vastgestelde Tussendoelen Rekenen-Wiskunde eind groep 2. Met deze werkmap legt u een stevig fundament voor gecijferdheid door activiteiten op het gebied van tellen en getalbegrip, meten en meetkunde. Iedere activiteit is in een betekenisvolle context geplaatst, waarin het redeneren over rekenwiskundetaal, cijferkennis en spel in hoeken zijn verweven.
Zo draagt u al in groep 1 en 2 bij aan de ontwikkeling van uw leerlingen tot gecijferde volwassenen die inzicht, kennis en vaardigheden in de praktijk
kunnen toepassen.

Kind & Jeugd