What's on a man's mind

What's on a man's mind? Volgens Freud dacht 'de man' alleen aan seks. Hij misschien. Toen misschien. De moderne 21ste-eeuwse man heeft zoveel meer aan zijn kop. Wat er op een dag niet komt aanwaaien, via de mail, de kinderkamer, de camping, de echtelijke sponde, de ouderavond, of een aanpalend tafeltje in een restaurant.
Informatie die allemaal moet worden opgeslagen. Terwijl er al zoveel in dat hoofd zit: mooie herinneringen, interessante gedachtes, maar vooral heel veel mappen trivia.
Jan Eilander probeert in dit boek orde in de chaos te scheppen. In een reeks openhartige, tragikomische verhalen gaat hij op zoek naar het eens zo lege en zonnige hoofd uit zijn jeugd.
What's on a man's mind? gaat over het verlengde jongensleven in een band en de strijd tegen de ouderdom op een roeimachine. Over jeugdhelden (Brood, Cruijff) en huisdieren (Borrie, Kobus).
Jan Eilander (1959) is journalist, scenarioschrijver, televisiemaker en werkte mee aan bekroonde filmproducties als Rock 'n' Roll Junkie, Ik Ben Willem, Hartverscheurend en André Hazes - Zij gelooft in mij. Met de band Trio Bier nam hij drie cd's op. Voor de VPRO presenteerde hij radio- en tv-programma's. Eerder schreef hij de boeken Altijd Te Laat -Avonturen van een dertiger, Rock 'n' Roll Junkie, Vader-liefde, en de succesvolle kinderromans Rafael en Raffie.
Over de gedroomde romantiek van bootbewoners en de hel van een gezinscamping. Over bierzucht en het levenslied. Over mooie winderige zaterdagochtenden op een voetbalveld en een midlife-crisis in New York. Over zijn vrouw, zijn zoon, zijn polderjeugd en nog veel meer.

Is What's on a man's mind het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op What's on a man's mind