Wie verstaat er kips ?

Wie verstaat er kips?

Gelezen 28 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 1 Recensies 0
Literatuur & Romans Lijsten 2   Topics 0
Is Youp een stukjesschrijver, een verhalenverteller, of allebei? Hij put graag uit de verhalen van zijn vrienden, vriendinnen én uit zijn dromen. Waar of niet waar? Het maakt niet uit. Als het maar leuke stukjes oplevert. Youps wakende ogen en oren staan altijd op scherp en zijn fantasie laat hem nooit in de steek. Al meer dan twintig jaar is hij de meest gelezen columnist van Nederland.
In Wie verstaat er Kips? schetst van ’t Hek het Nederland van nu: van klantenservice tot raarzeggers, Hofnarreslee, grootouderscontroleursoverleg, scharreleiceltoerisme, Roomse rukkers en zijn droom over Kamerleden die na hun dood terugkeren als legbatterijkip.
‘De kippen zaten broeds te wachten op hun dood. Ze smachtten. Smeekten zelfs. Maar wie verstaat er Kips?’ Volgens Youp alleen de kippen. Anders zouden de mensen deze dieren niet zo wreed behandelen.
Een boek vol columns om hard om te lachen, maar ook om iedereen voorzichtig op andere gedachten te brengen.

Thomas Rap
06 oktober 2011
15 december 2011
9789060058602 , 9789400401945

1 keer bewerkt, laatste bewerking door marmaa

Reacties op: Wie verstaat er kips?