Wij gáán winnen…

Het mooie van alweer een kampioenschap van Feyenoord is ook dat het voetbal gemiddeld zo aantrekkelijk was. Aanvallend, strijdlustig, saamhorig, veelzijdig. Ja, opnieuw is de club de beste van Nederland. Slechts zes jaar geleden veroverde Feyenoord met trainer Giovanni van Bronckhorst en aanvoerder Dirk Kuijt het kampioenschap van de eredivisie, om zo een eind te maken aan achttien jaar wachten en smachten. Nu bedraagt de tussenfase slechts zes jaar, net als in de periode tussen 1993 (met Willem van Hanegem) en 1999 (Leo Beenhakker).

In Wij gáán winnen..., een zinnetje uit het inmiddels legendarische, in de Kuip massaalgezongen lied 'Feyenoord, Feyenoord (Wat gaan we doen vandaag)' van Cock van der Palm, beschrijven Bart Vlietstra en Willem Vissers de fascinerende reis naar de landstitel van Feyenoord. Centrale figuur is de in 2021 gekomen charismatische, tactisch begaafdetrainer Arne Slot, die de stemming in de club liet omslaan van cynisme naar euforie.

De journalisten beschrijven het seizoen aan de hand van uitgeschreven en aangevulde stukkenuit de Volkskrant, nieuwe verhalen en getuigenissen van supporters. Naast Slot is er ookveel aandacht voor andere opvallende namen als Orkun Kökcü, Santiago Giménez, Mats Wieffer en Lutsharel Geertruida.

Recensies (1)

Is Wij gáán winnen… het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Wij gáán winnen…