Wijnzinnig lekker!

Culinair   Topics 0
Wat hebben een Australische Nobelprijswinnaar, een Italiaanse WK-international, een Duitse prins, een Amerikaanse popzanger en een ex-pornoster uit New York met elkaar gemeen? Niets, behálve dat ze allemaal heel serieus wijn maken en hierover vertellen in Wijnwereld.
En hoe zit het eigenlijk met de diversiteit in deze eeuwenlang door mannen gedomineerde sector? Ook dit actuele thema komt in het boek uitgebreid aan bod, dankzij interviews met vrouwelijke wijnexperts uit o.a. USA, Zuid-Afrika, India en China.

Daarnaast bevat Wijnzinnig lekker een helder overzicht van alle belangrijke wijnlanden, de populairste druivenvariëteiten én de meest opvallende, grappige, bizarre wijnweetjes uit heden en verleden.
Ook komen tal van bekende wijnliefhebbers en producenten aan het woord, waaronder Harold Hamersma, Jancis Robinson, Eric Asimov (NY Times), Astrid Joosten, Dr. Ernst Loosen, Miguel Torres, Lisa Perrotti-Brown (Robert Parker Wine Advocate), Tim Atkin (BBC) en Amy Wislocki (Decanter). Zij vertellen o.a. over hun wijnervaringen en hun all-time favorieten.
Wijnzinnig lekker: feiten, tips én meningen over het enige drinkbare kunstwerk op onze planeet.

Een onalledaags boek over een dagelijks genoegen.

Culinair
Wijn en dranken
Edicola Culinair
15 september 2021
15 september 2021
9789493201743

Reacties op: Wijnzinnig lekker!