Wijzen naar de maan

Wijzen naar de maan

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Wijzen naar de maan van Jan Geurtz is een verzameling boeiende, ontroerende en gedeeltelijk autobiografische verhalen die laten zien hoe spiritualiteit in een gewoon mens kan ontwaken en zich vervolgens kan ontwikkelen. In zijn eerdere boeken, waaronder de bestseller Verslaafd aan liefde, geeft Jan Geurtz een heldere beschrijving van zijn spirituele visie op onszelf en de werkelijkheid. In dit nieuwe boek gaat hij een stap verder. Geurtz toont dat we via liefde en lijden bewuster kunnen toeleven naar de ultieme realisatie van de werkelijkheid, de non-duale verbondenheid van alles, onze natuurlijke staat van Zijn. Eeuwenoude boeddhistische beeldspraak vergelijkt ons bewustzijn met de afzonderlijke weerspiegelingen van de maan in elke vijver, plas of rivier op aarde. De verhalen in Wijzen naar de maan – geïnspireerd op Dzogchen, Tantra en Advaita – zijn als vingers die wijzen naar de echte maan, het oorspronkelijk zelf-gewaarzijn waar ons ogenschijnlijk afgescheiden ego-bewustzijn een afspiegeling van is.
Gezondheid & Psychologie
Ambo|Anthos