Wilde zwanen

Wilde zwanen

Rank 6200 Gelezen 1137 Aan het lezen 11 Wil ik lezen 155 Favoriet 85 Recensies 6
Non-fictie Artikelen 2 Lijsten 5 Spots 4 Hebban 1000 166   Topics 0
Het verschijnen van Wilde zwanen markeerde een van de grootste uitgeefsuccessen van de afgelopen decennia. Na een wat langzame start bracht de liefdesverklaring van Rudy Kousbroek in NRC Handelsblad daar verandering in, en sindsdien is het boek tientallen malen herdrukt.Wilde zwanen verscheen in 1992 in het Nederlands en wereldwijd werden er meer dan 10 miljoen exemplaren van verkocht. Het is daarmee het best verkochte boek dat ooit over China verscheen. Het geeft een panoramische visie van drie vrouwen op een complexe samenleving in de vorm van prachtige memoires, intieme portretten en een meeslepende kroniek van het twintigste-eeuwse China. Ondanks de haast onvoorstelbare gruwelen die Jung Chang enhaar familie zijn overkomen, is Wilde zwanen een indrukwekkende getuigenis van optimistisch geloof in een rechtvaardige samen­leving met gelijke rechten en kansen voor iedereen. +

Literaire non-fictie algemeen
Geschiedenis algemeen