Wilt u niet aan mijn jasje trekken?

Wilt u niet aan mijn jasje trekken! wees Ruud Lubbers ooit de opdringerige pers terecht. Journalisten klampen zich vast aan politici. En omgekeerd: politici in Den Haag raken verslaafd aan mediaspektakel. Welke trucs beheersen een verkiezingscampagne? Hoe dringen seksaffaires door in de krantenkolommen? Is de opmars van de populisten te stuiten? Wie is Wilders eigenlijk? Wat is het geheim van Pechtold? Eindigen nette mannen altijd als laatste? De harde landing van Balkenende. En krijgt Nederland een wedstrijddemocratie? Verslaggever Eric Vrijsen, die al twintig jaar meedraait in de Haagse carrousel, is al even zovele jaren gefascineerd door de relatie tussen politici en journalisten. Aan de hand van een ruim aantal affaires en episodes ontleedt en beschrijft hij het politieke bedrijf. Hij doorspekt zijn betoog met persoonlijke belevenissen, ontmoetingen onder vier ogen met hoofdrolspelers en hilarische anekdotes. Is Den Haag op weg naar een dictatuur van de meerderheid? Of houdt het schikken en plooien stand in een politiek veelstromenland?

Is Wilt u niet aan mijn jasje trekken? het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Wilt u niet aan mijn jasje trekken?