Woede

Woede

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

Een ongekende tour de force over Trumps presidentschap door Pulitzerprijswinnaar Bob Woodward.

In zijn nieuwe boek Woede gaat journalist en bestsellerauteur Bob Woodward opnieuw achter de schermen in het Witte Huis. Hij onthult verbluffende nieuwe details over het Amerikaanse veiligheidsbeleid en president Trumps besluiten in tijden van een wereldwijde pandemie, dreigende economische ondergang en nationale onrust.
In aanloop van de presidentsverkiezingen van 2020 schetst Woodward een intiem en verontrustend portret van Trump. Op basis van exclusieve interviews met de Amerikaanse president en 25 nooit eerder vertoonde brieven tussen Trump en de Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un gaat hij verder waar hij gebleven was in zijn vorige bestseller Angst. Woodward kijkt naar Trumps belangrijkste beslissingen tijdens crisisjaar 2020 en toont aan hoe zijn beleid geworteld is in de instincten, gewoonten en stijl die hij ontwikkelde tijdens zijn eerste drie jaar als president van de Verenigde Staten.
Woodward put uit honderden uren aan interviews met getuigen uit de eerste hand, evenals aantekeningen, e-mails, dagboeken, agenda’s en vertrouwelijke documenten van ingewijden. Daarmee toont hij het fundament van Trumps presidentschap, zijn onrust, tegenstrijdigheden en risico’s. Het is een essentieel boek voor iedereen die op zoek is naar een nauwkeurig beeld van de turbulente jaren onder Trump.

Literaire non-fictie algemeen
Unieboek | Het Spectrum