Wolven in de polder

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 1 Recensies 1
Junior   Topics 0
Wolven in de polder is een boek voor jeugdige wolvenfans. Het is geïnspireerd op waargebeurde feiten die mogelijk nog te gebeuren staan: vanuit Duitsland lopen drie jonge wolven, de broers Grijs en Grauw met hun zusje Gruwel, de provincie Groningen binnen. Wat volgt is een wild avontuur. Ze trekken dwars door het land, hollen op Prinsjesdag rakelings langs de Glazen Koets en beheersen wekenlang het nieuws.

De auteurs van Wolven in de polder, vader en zoon De Beer, worden begin jaren tachtig tijdens een boswandeling in Het Gooi opgeschrikt door gekraak tussen de bomen. Ook hun hond, Wapper, reageert gealarmeerd. Nooit is opgehelderd wie of wat die geluiden heeft veroorzaakt. Waren er destijds al wolven in Nederland? Eliane de Beer, echtgenote en moeder van de auteurs, weet op dit mysterieuze moment razendsnel een foto te maken. Het is het begin van een fascinatie voor wolven die De Beer sr. en jr. decennialang in z’n greep houdt.

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar
Illustraties
Anka Willems
Hatsikidee
20 augustus 2020
29 september 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door TimdeBeer1979

Reacties op: Wolven in de polder