Wonderlijke taal der emoties

Wonderlijke taal der emoties

Rank 385 Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 1 Recensies 2
Op het pad van haar worsteling met depressie en autisme komt Judith naasten, behandelaren, therapieën, diagnoses, medicijnen, crisisopname en boekenwijsheid tegen.
Aan de hand van talrijke voorvallen uit haar leven beschrijft zij hoe depressie zich kan manifesteren. Haar overlevingstocht laat zien dat het gebrek aan verbinding met zichzelf en de omgeving leidt tot uitputting, boosheid, frustratie, wanhoop en een sterke doodswens.

De interviews, die zij met naasten en behandelaren hield, zijn pijnlijk eerlijk én geven inzicht in hoeveel impact depressie op de omgeving kan hebben.

Haar grootste wens is dat het beheersen van de wonderlijke taal der emoties leidt tot een vrijer en blijer leven, met meer verbinding tussen hoofd en hart.

Recensies:
"Ik denk dat je een gave hebt om goed te analyseren; dat kon je eerst met cijfers, maar dat je dat nu ook op je emoties en gedrag kunt toepassen is bijzonder."
"Jouw boek is inzichtgevend en waardevol voor zowel cliënt als behandelaar."
"Herstel is een kwestie van maatwerk én een lange adem hebben."
"Voor het eerst kreeg ik begrip waarom iemand er een eind aan zou willen maken. Dat was verdrietig maar ook een eye-opener."
Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen
Mijnbestseller.nl
26 augustus 2020

Recensies

Bijzondere inkijk in het leven en hoofd van de schrijfster

door: BLdR 1 like
Voor veel mensen is het erg lastig om te begrijpen hoe iemand met depressie zich voelt en wat er in zijn/haar hoofd en lijf om gaat. Dit boek van Judith van der Horst geeft een heel open en ook indrukwekkende kijk in haar hoofd en denkpatronen. Hoe zij worstelt met het omgaan met gebeurtenissen,...

Wonderlijk

door: Judith van der Horst 2 reacties 1 like
Natuurlijk wil ik mijn eigen boek niet recenseren: Daarom heb ik hieronder quotes opgenomen van mensen die het boek wonderlijke taal der emoties al gelezen hebben: "Ik denk dat je een gave hebt om goed te analyseren; dat kon je eerst met cijfers, maar dat je dat nu ook op je emoties en gedrag kunt...