Wormen en engelen

Rank 4138 Gelezen 85 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 20 Favoriet 1 Recensies 10
Literatuur & Romans Artikelen 4 Newsroom 2 Lijsten 4 Spots 8 Top25's 1   Topics 0

Bram Korteweg is van het Zuid-Hollandse eiland Goeree-Overflakkee naar Utrecht verhuisd, waar hij bevriend raakt met Lena en Felix. Ze nemen hem mee naar clubs en praten vurig over kunst, seksualiteit en gender. Zijn gereformeerde jeugd op Flakkee lijkt ver weg, maar dan laat zijn vader zich dopen in het Haringvliet en wordt zijn studievriend Paul dominee op het eiland. Wat vinden zij in het geloof? En waarom houdt Wilfried hem zo bezig, een oudere man die in een katholieke woongemeenschap leeft? Bram besluit op onderzoek uit te gaan. Niet om af te rekenen met het geloof, maar juist om er dichterbij te komen.

Atlas Contact
21 augustus 2017
21 augustus 2017

Anne Oerlemans Hebban Recensent

Gedurfd intelligent

door: Anne Oerlemans 1 like

Maarten van der Graaff (1987) heeft twee dichtbundels op zijn naam; Vluchtautogedichten, waarvoor hij de C. Buddingh’-prijs in ontvangst mocht nemen en Dood werk waarmee hij de J.C. Bloem-poëzieprijs in de wacht sleepte. Zijn debuutroman Wormen en engelen verscheen in 2017 bij Atlas Contact.

Van...

Reacties op: Wormen en engelen