You're not you - Jij bent mij

Gelezen 31 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 6 Favoriet 2 Recensies 4
Een ontroerende roman over de ziekte ALS

Nu verfilmd met Hilary Swank

De beroemde klassiek pianiste Kate krijgt op een dag te horen dat ze aan de ziekte als lijdt. Zij en haar man besluiten de rebelse studente Rebecca, een would-be rocksinger, in te huren om Kate te helpen. De taken van 'Bec' zijn vanaf het begin van een ontstellende fysieke intimiteit. Wanneer Kates eens zo gelukkige huwelijk strandt, is zij degene die haar troost. Maar hoe eerlijk en openhartig de vrouwen ook met elkaar omgaan, de last van deze onverbiddelijk voortschrijdende terminale ziekte wordt met de dag zwaarder. Met een rauw gevoel voor humor nemen Kate en Bec één voor één alle hindernissen die ze tegenkomen.

Michelle Wildgen werd voor haar nu verfilmde debuutroman uitverkoren als New York Times Editor's Choice en ze stond in de boekentoptien van People Magazine. Ze is freelance schrijver, recensent en docent, en redacteur van het literaire tijdschrift Tin House. Ze woont in Madison, Wisconsin.
The House of Books
01 januari 2022

Lezersrecensies (4)

Moeilijk los te laten

1 like
Ik vond het verhaal goed te volgen, leefde helemaal mee en vooral de dood van Kate maakte veel indruk.

Mooi maar niet Super

door: Monique 1 like
Dit boek stond al even op mijn te-lezen-lijstje. Het verhaal is mooi, toch viel het me iets tegen. Voelde er weinig emotie bij, terwijl ik had gedacht dat dit boek toch wel een tranentrekker was.

Onvergetelijk

door: Patrice van Trigt 1 like
Genadeloos en rauw. ALS is een nietsontziende ziekte die nog niet te genezen is. Met dit doodvonnis op haar schouders probeert Kate er nog wat van te maken. Via een oproep in de krant komen ze in contact met Rebecca. In eerste instantie spreken ze af om elkaar te helpen tijdens de zomermaanden....

Verwachting

door: Susan Radder 1 like
Heel graag wilde ik dit boek lezen, het onderwerp sprak mij erg aan. Echter voldeed het niet geheel aan mijn verwachtingen. You're not you (jij bent mij) gaat over Kate Norris een getrouwde vrouw met ALS. Kate heeft steeds meer verzorging nodig en neemt het onervaren meisje Rebecca (Bec) in dienst....