Ysabel

Gelezen 11 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 7 Favoriet 0 Recensies 1
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Spots 1   Topics 0

De Provence: een schitterend landschap, eeuwenoude steden, bijzondere archeologische locaties en een bloedige historie. Guy Gavriel Kay situeerde er deze roman waarmee hij een nieuwe richting insloeg en definitief doorbrak. Ysabel toont aan dat geschiedenis – van een cultuur en een familie – zich niet laat begraven. De vijftienjarige Ned Marriner is met zijn beroemde vader op werkvakantie in Zuid-Frankrijk. Terwijl zijn vader de kathedraal Saint-Saveur fotografeert, gaat Ned het gebouw in. Daar ontmoet hij de aantrekkelijke Kate Wenger. In de kathedraal zien ze een man met een mes uit een onderaardse ruimte glippen. Wat ze daar aantreffen verontrust en intrigeert hen mateloos. Op het spoor van een oeroud geheim bezoeken ze op Allerzielen een Keltisch fort. Daar worden ze pionnen in een mystiek conflict dat steeds weer oplaait en de geschiedenis van de streek al 2500 jaar bepaalt. Hun wereld zal nooit meer hetzelfde zijn.

Renée Vink
De Vliegende Hollander
28 oktober 2009

Door lezers

Scifi & Fantasy Café / Scifi- of fantasyfan en toch de landenchallenge afvinken?
09 februari 2017 35 reacties
  Meer artikelen van lezers

Lezersrecensies (1)

Oorlogen om een vrouw

door: PetraBorsboom 1 like
Het Fionavar tapijt is een van mijn favorieten. Meer had ik van deze schrijver niet gelezen. In Ysabel komen we ook weer deels dezelfde personen tegen en het thema blijft de parrallelwerelden die elkaar kruisen. Maar er is meer: volwassen worden. Eeuwige liefde en opoffering. De oermoeder of...