Zaden van het woord

Zaden van het woord

Het verhaal van de Nederlandse Arian van Eijk is wonderlijk. Tijdens haar studie kunstgeschiedenis in Rome komt ze op 23-jarige leeftijd tot een levend geloof in God en treedt amper twee jaar later in bij de jonge Argentijnse Religieuze Familie van het Mensgeworden Woord?. Haar kloosternaam: Maria de Anima Christi. Ze is dan pas 28, wanneer haar medezuster haar tot generaal-overste kiezen en haar de wereldwijde leiding toevertrouwen.Gedurende de afgelopen twaalf jaar heeft Madre Anima het aantal zusters zien vermenigvuldigen tot bijna duizend en het aantal vestigingen tot 127 in 33 landen. In Nederland zijn er zusters in Brunssum, Valkenburg, Heiloo en Den Haag. Bijna de helft van haar tijd is ze op reis om die sterke groei te begeleiden. Waar ze komt, ziet ze God op vaak wonderlijke manieren aan het werk: in mooie omstandigheden, maar vaak ook te midden van ellende en onderdrukking. Wat ze meemaakt verwerkt ze in de columns die ze sinds 2006 schrijft voor het Katholiek Nieuwsblad. In deze bundeling van die columns, aangevuld met haar levensverhaal, ervaar je de rijkdom en de bemoediging van Christus Kerk wereldwijd. Het maakt Zaden van het Woord tot een bron van inspiratie voor allen die naar inspiratie op zoek zijn.
Religie & Spiritualiteit
Spiritualiteit