Gelezen 13 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 7 Favoriet 0 Recensies 1
Kleuters met faalangst. Leerlingen die volledig blokkeren tijdens de examens. Studenten die hun leerstof niet verwerkt krijgen omdat ze geen samenvattingen kunnen maken. Bekwame, waardevolle medewerkers die een burn-out krijgen. Allemaal dingen die nauw in verband staan met perfectionisme of bevestigingsdrang.
Als je kinderen hebt met faalangst of mensen kent die last hebben van pleasen - bevestigingsdrang of perfectionisme - dan is dit boek een must. Het maakt je bewust van wat perfectionisme doet met mensen. Hoe het ervoor zorgt dat ze het zichzelf moeilijk maken, vaak tot ze er ziek van worden. Perfectionisme is niet alleen een persoonlijk belemmerend patroon, het is een rechtstreeks gevolg van de zieke maatschappij waar wij allemaal deel van uitmaken. De druk wordt almaar groter, op het ongezonde af, en het is nooit goed genoeg. Alles moet steeds meer en beter. Onze maatschappij vormt op die manier een vruchtbare voedingsbodem voor dit patroon.
Mens & Maatschappij
Manteau
10 november 2016

Lezersrecensies (1)

door: marinebossu 1 like
Ik heb dit boek bewust zelf gekozen omdat ik wat meer te weten wou komen over mensen die met perfectionisme of faalangst worstelen. Ikzelf ben ook iemand die heel perfectionistisch is en dat kan soms toch wel doorwegen. Niet alleen voor mezelf maar ook voor de mensen rondom mij. Ik had nog nooit...