Zelfs als alles eindigt

Zelfs als alles eindigt

Rank 1197 Gelezen 12 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 115 Favoriet 1 Recensies 1
Literatuur & Romans Artikelen 1 Spots 1   Topics 0   Leesclub

Het is zomer en half Zweden wordt geteisterd door bosbranden. Een idyllische zomervakantie aan een afgelegen meer ontaardt in een helletocht wanneer Didrik, in het dagelijks leven een succesvolle pr-consultant in Stockholm, met zijn gezin halsoverkop moet vluchten voor de oprukkende vlammen. Van de ene minuut op de andere worden ze klimaatvluchteling in eigen land.

Ondertussen zoekt Didriks voormalige maîtresse Melissa toevlucht tot de koelte van een luxe-appartement in Stockholm. Buiten op straat woeden de klimaatprotesten; binnen zijn er kalmerende middelen en rosé.

Terug in de smeulende bossen neemt Didriks oudste dochter Vilja het heft in eigen handen – want de volwassenen om haar heen zijn er duidelijk niet toe in staat.

Zelfs als alles eindigt legt pijnlijk bloot hoe zeer we met onszelf bezig kunnen blijven, zelfs wanneer de wereld zoals we die kennen ten einde loopt.

Atlas Contact
17 juni 2022
17 juni 2022

Reacties op: Zelfs als alles eindigt