Zit seks tussen de oren?

Zit seks tussen de oren? Bij seks en liefde doen biologische factoren – circuits in de hersenen, genen, hormonen – er veel toe. Maar we zijn geen slaven van de biologie. De mensen scheppen hun eigen wereld en zo maken we onszelf. Uiteindelijk kristalliseren allerlei maatschappelijke invloeden en overtuigingen uit in ieders seksuele identiteit. Daarom is er ook als het om seks gaat sprake van superdiversiteit. Iedereen verschilt en niemand hoeft te passen in een vakje – ook wanneer het gaat om relaties, van houwen is trouwen tot single of polyamorie. Heersende normen over mannen en vrouwen, over mannelijkheid en vrouwelijkheid, zijn cruciaal bij de acceptatie van die diversiteit. De seksuele emancipatie is nog volop in beweging. In zijn consultaties heeft dokter Staf Henderickx heel wat mensen uit het seksspectrum ontmoet. In dit boek verbindt hij die ervaring met nieuwe inzichten uit de culturele antropologie, de genetica, de hersenwetenschap en de evolutiepsychologie.

Is Zit seks tussen de oren? het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Zit seks tussen de oren?