Zo begint het slechte
Parool:

Zo begint het slechte

Gelezen 74 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 78 Favoriet 12 Recensies 9
Literatuur & Romans Artikelen 4 Lijsten 1 Top25's 6 Hebban 1000 585   Topics 0

Welk geheim ligt er verscholen achter het ongelukkige huwelijk van Eduardo en Beatriz? Zelfs Juan de Vere, vriend en vertrouweling, kent de waarheid niet. In het bruisende Madrid van 1980 werkt hij voor de filmregisseur en zijn vrouw. Deze positie stelt hem in het staat het vreemde en onevenwichtige leven van dit echtpaar te bestuderen. Wanneer hij Beatriz’ minnaar wordt, volgen de schokkende gebeurtenissen elkaar in hoog tempo op. Jaren later beseft Juan dat we ons verleden onder ogen moeten zien, om niet in een leugen te blijven leven. Maar bovenal ontdekt hij dat onze kijk op de gebeurtenissen uit het verleden altijd gekleurd is door persoonlijke observaties; niet omdat we dat willen maar omdat we niet anders kunnen. Javier Marías is een genadeloos kenner van het menselijk hart en is niet blind voor de duistere kanten en de verborgen hoeken ervan.

Zo begint het slechte is een intelligente diepgravende roman over begeerte, trouw, gewetensbezwaren en respect. Liefde, passie en een mysterieus sterfgeval – de grote Spaanse romancier en bestsellerauteur Javier Marías is in Zo begint het slechte in topvorm.

J.M. Meulenhoff
05 oktober 2015
05 oktober 2015

Reacties op: Zo begint het slechte