Zo gaan Roos en Tom met elkaar om

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Junior   Topics 0
Nathalie van Kordelaar en Marianne Schmidt hebben beiden ervaring in het geven van sociale vaardigheidstrainingen.Zij merkten dat bij de bestaande methoden de geleerde vaardigheden moeilijk integreerden bij kinderen in een situatie buiten de training. Vanuit deze ervaring besloten ze een nieuwe training op te zetten waarin de integratie van de vaardigheden thuis en in de klas centraal staat. Deze training is opgezet voor de basisschool als geheel waarbij integratie met de klas een belangrijk aspect is. Ook leerlingen die niet meedoen aan de training profiteren ervan. De lessen en opdrachten bij de thema's zijn ondergebracht in een uitgave voor de onderbouw en een voor de bovenbouw. De methode is voor beide groepen hetzelfde.
Er kan ook gewerkt worden in de klas en de RT met onderdelen uit de training. De rollenspellen, spelletjes en klassenlessen lenen zich ook goed als lessuggesties om sociale vaardigheden aan te leren en kinderen emotioneel weerbaarder te maken.
Nathalie van Kordelaar is orthopedagoog in het REC-4 onderwijs en heeft als leerkracht, remedial teacher, trainer en orthopedagoog gewerkt in het speciaal onderwijs.
Marianne Schmidt is orthopedagoog en intern begeleider in het reguliere basisonderwijs en heeft ruim 25 jaar ervaring met kindereren in de basisschoolleeftijd.
Junior
Uitgeverij SWP B.V.