Zo werkt de Dakar Rally

Na Formule 1 de populairste autosport: de Dakar Rally

Als het Formule 1-seizoen erop zit maken de autosportfans zich op voor een van de grootste sportevenementen van het jaar: de Dakar Rally.
De Dakar-rally, genoemd naar de oorspronkelijke finishplaats, is een woestijnrally voor auto’s, vrachtwagens, quads en motoren die sinds 1979 jaarlijks wordt gehouden in de maand januari. De Nederlanders zijn vooral succesvol in de vrachtwagens, met bekende namen als Jan de Rooy en zijn zoon Gerard de Rooy, die de rally in 2012 en 2016 won. De laatste jaren zien we ook bekende namen in de andere categorieën, zoals voormalig MotoGP rijder Jurgen van den Goorbergh en de gebroeders Coronel.
Twee weken lang volgen iedere dag honderdduizenden fans de verrichtingen van de coureurs op televisie bij RTL, Ziggo en Eurosport, en online via platforms zoals motorsport.com en racingnews365.com.

Recensies (1)

Is Zo werkt de Dakar Rally het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Zo werkt de Dakar Rally