Zomerloof

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 8 Favoriet 0 Recensies 0

Deel 2 van de sprankelende Onder de bomen-serie, die zich afspeelt in de Nederlandse natuur en een stoere vrouwelijke boswachter in de hoofdrol heeft

De zomer is aangebroken en boswachter Sylvie begint zich al aardig thuis te voelen in haar nieuwe werkgebied De Grote -Weijde. Ze kent het bos dat ze onder haar hoede heeft inmiddels op haar duimpje en ze heeft een paar belangrijke vriendschappen gesloten. Ook haar dochter Ties heeft het naar haar zin: haar laatste weken op de basisschool zijn afgesloten met een knal, en een zoen van de leukste jongen van de klas. Ze is verliefd en het is wederzijds; ze kan haar geluk niet op.

Stapje voor stapje verdiept ook Sylvies vriendschap met Freek zich, al is hij een complexe man. En dan is er nog het probleem van Freeks onderhuurders, die het grote huis op het landgoed bewonen en zich bezighouden met zaken die absoluut niet thuishoren in een vredig -natuurgebied als De Grote Weijde. Freek heeft Sylvie op meer dan één -manier nodig, maar het voelt voor hem als een onmogelijke opgave om haar echt dichtbij te laten komen.

Jackie van Laren in de pers

‘Jojo Moyes heeft in de Lage Landen haar gelijke gevonden in Jackie van Laren.’ Thebookreview.nl

‘Van Laren ziet kans de emoties van haar personages uitstekend in woorden te vatten. Bovendien zijn de personages prima gekarakteriseerd, niet overdreven geromantiseerd, nergens opgepoetst, maar échte mensen.’ NBD Biblion

‘Als je Thuiskomen hebt gelezen sta je weer even met beide benen op de grond en ben je je er terdege van bewust wat echt belangrijk is in het leven.’ Thrillersandmore.com

Meulenhoff Boekerij B.V.
18 juni 2021