Lentegroen

Rank 80 Gelezen 261 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 285 Favoriet 12 Recensies 54
Feelgood Lijsten 3 Spots 3   Topics 0

Een sprankelende nieuwe serie die zich afspeelt in de Nederlandse natuur, met een stoere vrouwelijke boswachter in de hoofdrol

Heerlijke hedendaagse feelgood waarin actuele thema’s voorbijkomen, en waarin natuurlijk ook ruimte is voor de liefde

Frederik Alexander Walburgis Quint graaf Woudenbergh van Lynden, roepnaam Freek, is de eigenaar van Huis De Toecomst en landgoed Woudenbergh, een prachtig landgoed op de Utrechtse Heuvelrug. In de omgeving staat hij bekend als ‘meneer de graaf’. Hij woont in het koetshuis en heeft het hoofdgebouw verhuurd; het was te groot voor hem alleen, en de inkomsten zijn hard nodig.

Sylvie van Foreeste krijgt een baan als boswachter bij Boswachterij Groote Weijde en komt met haar dochter Ties in een van de dorpjes nabij landgoed Woudenbergh wonen. Ze is een stoere vrouw die heimelijk wel een gezellig gezinsleven zou willen, maar er als alleenstaande moeder toch het beste van probeert te maken. Als Sylvie contact maakt met de excentrieke graaf Freek om het bos op zijn landgoed toegankelijk te maken voor wandelaars, is er bepaald niet meteen sprake van wederzijdse sympathie. Maar dat verandert als er onrechtmatige zaken gebeuren in het bos en op het landgoed, en Freek en Sylvie samen moeten optrekken om dat een halt toe te roepen.

Feelgood
Populaire fiction algemeen
Meulenhoff Boekerij B.V.
12 januari 2021
10 maart 2021

Marieke Scheers Hebban Recensent

Gemoedelijk eerste deel van nieuwe serie

door: Marieke Scheers 4 likes ebook

De Nederlandse Jackie van Laren is schrijfster van moderne feelgoodromans. Haar nieuwste serie 'Onder de bomen' staat voor 2021 op de planning en Lentegroen is het eerste deel.

Sylvie is boswachter en verhuist met haar dochter Ties naar een huisje in het bos gelegen tussen Hoger en Lager Weijde...

Reacties op: Lentegroen