Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Zorg met compassie is een hartverwarmend boek voor hulpverleners die werkzaam zijn in de zorgsector. Pouwel van de Siepkamp verwerkt in zijn boek inzichten en methoden uit het boeddhisme op dusdanige wijze dat hulpverleners deze kunnen gebruiken om in hun werk ? of in hun priv?leven ? meer vanuit hun eigen kracht in relatie tot anderen te staan.
Het boek is geschreven vanuit drie invalshoeken: een laagdrempelige uitleg van de boeddhistische filosofie, suggesties voor praktische toepassingen, en persoonlijke ervaringen. Zorg met compassie is een pleidooi voor een manier van werken waarbij de zorgverlener op een onvoorwaardelijk liefdevolle manier hulp biedt aan de cli?nt, ook als het iemand betreft met ernstig probleemgedrag. Compassie is het sleutelwoord, daarin schuilt de werkelijke kracht van de goede zorgverlener.
Pouwel van de Siepkamp (1949) werkte jarenlang in de gehandicaptenzorg. Eind jaren tachtig maakte hij kennis met gentle teaching, waarover hij een boek schreef (Nelissen, 2005) en waarin hij trainingen geeft. Het boeddhisme werd uiteindelijk de grote inspiratiebron voor leven en werk.
Pouwel van de Siepkamp
? 16,90