Zuid-Bourgondië

Zuid-Bourgondië

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
Een ontdekkingstocht door de Saône-et-Loire
Zuid-Bourgondië, ofwel het departement Saône-et-Loire, ligt in het zuiden van Bourgondië en is één van de vier departementen die samen de regio Bourgondië vormen. Zoals de naam al aangeeft, bepalen twee rivieren de ligging: de Saône doorkruist het departement van noord naar zuid en vormt vanaf Tournus de oostgrens, terwijl de Loire het gebied in het zuidwesten afbakent.
Behalve een prachtig gevarieerd landschap en een rijk cultureel erfgoed heeft Zuid-Bourgondië als troef fantastische fiets-, vaar- en wandelmogelijkheden. Het is kortom, een streek die voor iedereen wat te bieden heeft.
Zuid-Bourgondië is een agrarische streek: hier grazen de beroemde charolaisrunderen en scharrelt het pluimvee van de Bresse. De regio beschikt over twee bekende wijngebieden; de Côte chalonnaise en de Mâconnais. Ook op spiritueel gebied heeft de streek veel te bieden. Er staan nog meer dan 250 romaanse kerken, waarvan vooral die op het platteland vaak een bijzondere charme hebben.
Reizen & Talen
De Vrije Uitgevers