Zusje

Rank 1856 Gelezen 1542 Aan het lezen 42 Wil ik lezen 495 Favoriet 62 Recensies 55
Thrillers & Spanning Artikelen 6 Newsroom 1 Lijsten 7 Spots 3 Top25's 22 Hebban 1000 676   Topics 0

Als Beatrice hoort dat haar zus Tess wordt vermist, vliegt ze onmiddellijk naar haar geboortestad Londen. Ze is niet voorbereid op de afschuwelijke feiten waarmee ze wordt geconfronteerd als blijkt dat de politie Tess? lijk vond in een toiletgebouw in Hyde Park. De politie, haar vrienden, haar verloofde en zelfs haar moeder zijn het er allemaal over eens dat zelfmoord de meest voor de hand liggende oorzaak is van Tess? dood. Ze leed tenslotte aan ernstige depressie na de dood van haar pasgeboren baby. Beatrice is ervan overtuigd dat er iets duisters schuilgaat achter het plotselinge overlijden van haar zus. Ze begint te graven en stuit daarbij op een angstaanjagend complot, waar zij zelf het volgende slachtoffer van dreigt te worden. Zusje is een verrassende maar vooral ook aangrijpende thriller, waarin de hoofdpersoon alleen komt te staan in haar beladen zoektocht naar de waarheid.

Literaire thriller
31 mei 2017

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Esther Jansen

Aangrijpend maar soms langdradig

door: Diana Wienholds 1 like
Rosamund Lupton studeerde in 1986 af aan de universiteit van Cambridge. Ze schreef en besprak boeken voor The Literary Review. Vervolgens won ze een wedstrijd om het beste tv-script. Sindsdien werkte ze fulltime als scenarioschrijfster voor de BBC en scriptschrijfster voor televisie en film. Zusje...

Reacties op: Zusje