Drie uur

Rank 373 Gelezen 431 Aan het lezen 19 Wil ik lezen 510 Favoriet 11 Recensies 25
Thrillers & Spanning Artikelen 2 Lijsten 3 Spots 6 Top25's 1   Topics 0

Actueel en nagelbijtend spannend thema: een gewelddadige terroristische actie op een school.
Op een koude winterdag wordt een vooruitstrevende -Engelse kostschool opgeschrikt door een brute gijzeling. Vijf leerlingen verschansen zich in de schoolbibliotheek. Een van hen, Hannah, probeert hun zwaargewonde leraar te verzorgen terwijl ze de man die hem neerschoot door de gang heen en weer hoort lopen. Aan de andere kant van de school, in het theater, gaat de repetitie van Shakespeares Macbeth -gewoon door. Het theater is net een bunker, de veiligste plek van de school, en lerares Daphne besluit dat afleiding op dit moment het beste is om de kinderen zich veilig te laten voelen.
In het bos rondom de school rent de veertienjarige Rafi door de sneeuw, op zoek naar zijn broertje Basi. De hele kleuterschool is al geëvacueerd, maar het kleine Syrische jongetje is spoorloos. Buiten de hekken wacht Beth, een van de moeders, wanhopig op nieuws. Ook haar puberzoon Jamie is nog niet gevonden.
De dader heeft aangekondigd dat drie uur na het eerste schot de school zal worden opgeblazen. Wie is hij? Is hij alleen? En waarom heeft hij het gemunt op deze school? Terwijl de angstaanjagende waarheid stukje bij beetje aan het licht komt, tikt de klok meedogenloos door…
Over de boeken van Rosamund Lupton:
‘Een verrassende maar vooral ook aangrijpende thriller, waarin de hoofdpersoon alleen komt te staan in haar beladen zoektocht naar de waarheid.’ de Volkskrant

‘Eng, spannend en zo schitterend, evocatief geschreven. Het is alles wat je wilt in een geweldig boek.’ Liane Moriarty
‘Spannend verhaal over liefde, hoop en overleven, met heel reële personages.’ NBD Biblion

Spannende boeken algemeen
Literaire thriller
Boekerij
04 februari 2020
06 februari 2020

Katy Hebban Recensent

180 minuten nagelbijten

door: Katy 1 like

Rafi loopt met zijn vriendin door het bos op het schoolterrein. Wanneer het begint te sneeuwen wil hij zo snel mogelijk naar zijn kleine broertje toe. Onderweg ontdekt hij dat er een kleine explosie heeft plaatsgevonden tussen de bomen. Het hoofd van de basisschool neemt hem niet serieus, maar...

Reacties op: Drie uur