Zuurstofschuld

Zuurstofschuld

Rank 596 Gelezen 128 Aan het lezen 12 Wil ik lezen 156 Favoriet 4 Recensies 9
Literatuur & Romans Artikelen 3 Newsroom 3 Lijsten 4   Topics 0
Zuurstofschuld is het verhaal over twee klimvrienden die dromen najagen in het hooggebergte, en daarmee hun lot bezegelen. Ze klimmen in een tijd waarin elke berg al beklommen is, en dragen zo een verleden van grote namen met zich mee. Maar welke eer valt er nog te behalen? Een roman over vrijheid en vriendschap, de gevolgen van radicale keuzes en over de vervormde werkelijkheid ‘daarboven’, waar in de ijle lucht andere wetten gelden en iedereen is aangewezen op zichzelf. Samen zoeken ze naar een manier om geschiedenis te schrijven, Walter en Lenny, tot de tijd hen inhaalt. Tien jaar na het verschijnen van zijn veelbekroonde bestseller Op zee neemt Toine Heijmans de lezer opnieuw mee naar een adembenemende, onbarmhartige wereld. Naar sneeuw en ijs, klassieke rotswanden en een allesbepalend zuurstoftekort. Naar een overvol basiskamp en naar de oude, prachtige, soms al bijna vergeten alpinistenverhalen uit de Alpen en de Himalaya. +

Uitgeverij Pluim
23 februari 2021
25 februari 2021

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

Angèle van Baalen Hebban Recensent

Hemelbestormers zijn we

door: Angèle van Baalen 11 reacties 5 likes ebook

'Maar in al die jaren, op al die bergen, was ik dus heel gebleven, was ik voorzichtig geweest, te voorzichtig misschien om een beroemde bergbeklimmer te worden, en nu veroorzaakte mijn lichaam zijn eigen laffe ondergang. Ik wist wat me te doen stond.'

Bergbeklimmer Walter Welzenbach, de...

Reacties op: Zuurstofschuld