Zware gevallen

Dat Trashcan Man nog in leven is, heeft een goede reden. Hij wil zich immers aansluiten bij het leger van de Duistere Man, die harde jongen Randall Flagg. Al wekenlang droomt Trashy van de man in het zwart en van een wereld die in vlammen opgaat. Dat vooruitzicht spreekt hem, pyromaan in hart en nieren, bijzonder aan. Maar dan moet hij wel eerst in Las Vegas zien te komen, waar Randall Flagg inmiddels zijn hoofdkwartier heeft gevestigd. Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan, vooral wanneer Trashy het pad kruist van de Kid, een schietgrage maniak die nog gekker is dan hijzelf.
De Beproeving (1978) is in meerdere opzichten een klassieke huiverroman, over een wereld - onze wereld - die door het virus Captain Trips goeddeels wordt ontvolkt. Door de ogen van de verschillende hoofdrolspelers - ze zijn op onverklaarbare wijze immuun voor het virus - volgt de lezer de totale ontwrichting van de samenleving, uitmondend in de eeuwige strijd tussen goed en kwaad. Voor de vertaling van boek naar graphic novel tekenden de toneelschrijver en scenarist Roberto Aguirre-Sacasa (onder meer van HBO's Big Love) en tekenaar Mike Perkins (Captain America).

Is Zware gevallen het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Zware gevallen