Europese thrillers van wereldniveau Zwarte engelen

VN:

Zwarte engelen

Gelezen 22 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 2 Recensies 3
Thrillers & Spanning Spots 2   Topics 0

De 37-jarige Birgitta verdwijnt zonder een spoor achter te laten. De alleenstaande moeder blijkt toevalligerwijs ook een van de weinige computerexperts van het land te zijn, die in IJsland een antiterreurprogramma voor de Amerikaanse geheime dienst heeft getest.
Enkele dagen later wordt Birgitta's lichaam ontdekt in een rioolbuis onder de Hvalfjördtunnel. Is ze het slachtoffer geworden van politieke krachten? Wat deed ze de avond voor ze verdween in het huis van haar ex-minnaar, directeur van een groot mediaconcern? Het spoor voert het politieteam van Kripo via de keiharde onderwereld van Reykjavik zelfs naar het Pentagon.

Literaire thriller
Oorspronkelijke titel
Svartir Englar
A.W. Bruna Uitgevers B.V.
16 september 2006
16 september 2006

Taai.

door: Ine Jacet 1 like
Zwarte engelen is het eerste boek van de IJslandse auteur Ævar Örn Jósepsson dat in Nederlandse vertaling is verschenen.
Het verhaalt over de lotgevallen van een aantal politiemensen rondom de verdwijning van Brigitta Vésteinsdóttir. Ze is een IJslandse computerexpert, gescheiden en moeder van...

Reacties op: Zwarte engelen