Europese thrillers van wereldniveau Zwarte engelen

Zwarte engelen

Gelezen 16 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 2 Recensies 2
Thrillers & Spanning Spots 2   Topics 0

De 37-jarige Birgitta verdwijnt zonder een spoor achter te laten. De alleenstaande moeder blijkt toevalligerwijs ook een van de weinige computerexperts van het land te zijn, die in IJsland een antiterreurprogramma voor de Amerikaanse geheime dienst heeft getest.
Enkele dagen later wordt Birgitta's lichaam ontdekt in een rioolbuis onder de Hvalfjördtunnel. Is ze het slachtoffer geworden van politieke krachten? Wat deed ze de avond voor ze verdween in het huis van haar ex-minnaar, directeur van een groot mediaconcern? Het spoor voert het politieteam van Kripo via de keiharde onderwereld van Reykjavik zelfs naar het Pentagon.

Oorspronkelijke titel
Svartir Englar
A.W. Bruna Uitgevers B.V.
16 september 2006

Andere media

VN:

Door lezers

Thriller Café / Hoe kleuren de duimen van onze volgers? #5
17 mei 2019 28 reacties
Thriller Café / Ga je mee boeken ontdekken in IJsland?
06 januari 2019 112 reacties
  Meer artikelen van lezers

Hebban recensie

Taai.

door Ine Jacet op 12-11-2006

Zwarte engelen is het eerste boek van de IJslandse auteur Ævar Örn Jósepsson dat in Nederlandse vertaling is verschenen.
Het verhaalt over de lotgevallen van een aantal politiemensen rondom de verdwijning van Brigitta Vésteinsdóttir. Ze is een IJslandse computerexpert, gescheiden en moeder van twee kinderen. Het lijkt er op dat ze betrokken was bij het testen van een anti-terreurprogramma...

Lezersrecensies (2)

De werkelijkheid is altijd onwaarschijnlijker dan welk verzinsel ook

door: hugo van der wildt 1 like
De 37 jarige Brigitta verdwijnt spoorloos. Dus zoeken en maar zoeken. Veel mensen worden ondervraagt maar geen resultaat. Dan opeens toch een opening en met het spijtige gevolg. Gevonden maar dood. Nu moeten volgende vragen beantwoord worden. Wie is de dader? Waarom en het motief? Het moordwapen?...

Leuk voor tussendoor

door: Jetske Holtrop 1 like
Een leuk boek. Echte whodonit. Geen hoogvlieger maar wel lekker om even tussendoor te lezen. Ik had geen moeite met de namen zoals zovelen wel hebben. Wat ik wel jammer vind is dat er toch wel wat draadjes zijn blijven liggen.