Zweedse laarzen

Rank 6157 Gelezen 436 Aan het lezen 14 Wil ik lezen 281 Favoriet 25 Recensies 23
Literatuur & Romans Artikelen 12 Lijsten 3 Spots 5 Top25's 13 Hebban 1000 911   Topics 0

Op een herfstnacht schrikt ex-chirurg Frederik wakker: zijn huis, op een eiland in Oostzee, staat in lichterlaaie. Ternauwernood weet hij het brandende huis te ontvluchten. Hij heeft nog net tijd om twee verschillende linkerlaarzen aan te trekken.

De volgende morgen is zijn woning tot de grond toe afgebrand. Frederik is alles kwijt en is gedwongen zijn leven opnieuw vorm te geven. En dat terwijl hij wordt beschuldigd van brandstichting en zich nogal oud begint te voelen, niet in de laatste plaats vanwege het nieuws dat zijn dochter zwanger is. Maar dan ontmoet hij journaliste Lisa, die langvergeten gevoelens in hem opwekt. Wanneer vervolgens nog een huis op de eilandengroep afbrandt, staat het vast: dit wordt een herfst om nooit te vergeten.

Thriller
Clementine Luijten
De Geus
13 oktober 2015
11 oktober 2016

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Cristina C.

Guy Doms Hebban Recensent

Een waardig afscheid

door: Guy Doms 4 reacties 1 like

Hij overleed net voor zijn laatste boek Zweedse laarzen  in ons taalgebied verscheen. Henning Mankell (1948-2015) verloor de ongelijke strijd tegen het vreselijke monster dat longkanker heet. Tijdens zijn aftakelingsproces schreef de Zweedse auteur de autobiografische roman Drijfzand, nadien...

Reacties op: Zweedse laarzen